Jsme na místě - DonauRadWeg nás bude doprovázet několik dní. Budiž taková jaká jsi nás přijala - asfaltová cestička pro dvě kola, pouze cyklisti (pokud nějaké auto tak opravdu VELMI opatrně), příjemné vlněná okolo Dunaje, žádné kopce ani zkopce.
Jako první teda vybalujeme všechno z auta a skládáme kola - je toho pěkná hromádka. Tom nás za chvíli opustí a vrací se do Ostravy (vůbec mu to nezávidím takovou štreku). Jen tak ze srandy nasazujeme brašny na kola abysme věděli že nám nic podstatného nechybí a na rozloučenou s Hojgříkem se párkrát vyfotíme.
Protože byla už jedna po poledni, rozhodli jsme se před tím než začneme pořádně pakovat kola se posilnit. Sedli jsme na blízkou lavičku a cpali a snažili se to protáhnout :)
Tak, dojezeno, jdem na to. Je to docela švanda. Nejdříve nasazujeme zadní brašny. Nasadíme a zjistíme že pokud jsou nasazeny první zadní boční, nejde nasadit spacáková která se dává zvrchu na zadní nosič. Celý systém se zdál napoprvé docela jednoduchý - prostě nasadíme a jedem. Na podruhé (když už jsme to zkoušeli) se to zas tak jednoduché nezdá. No a nakonec můžeme myslím říct, že než jsme chytli ten správný grift tak jsme se docela natrápili. Po několika nasazeních a sundáních to už ale šlo samo. Vše je otázkou cviku.
Po zadních brašnách a vrchní spacákové ještě nasazujeme brašny na přední kolo. Jsou u toho i nějaké popruhy, které jsme ale usoudili že nebudeme potřebovat. Stačí že je brašna chycena jedním háčkem zespodu a dvěma nahoře.
Takže první kola osazeno, teď ještě to druhé a můžeme se rozjet. Ale ouha. Naložili jsme zadní brašny a prásk - stojan křupnul jako špilka. No nic, bežím k prvnímu kolu a raději stojan schovávám a opírám kolo o lavičku. Uff, aspoň že tento zatím drží. Nicméně to bude paráda - s takovými koly vždycky hledat nějaký opěrátko o které můžeme kola opřít.
Ale na druhou stranu si říkáme že se mohlo pos... něco důležitějšího a jako test naší schopnosti improvizovat to bylo OK :)
Je 16:00 a my máme nabaleno a můžeme vyrazit. Tím že se moje kolo ještě dolaďovalo, šel se Dijo projet a vyzkoušet jak vše drží. Bohužel normálně nastupuje tak že přehodí nohu přes sedlo zadem. No ale teď tam byly brašny. Jak tedy na to? Přece jenom v 76 letech už člověk není tak pohyblivý aby tam hodil nějaký flop :) Nakonec je vyřešeno - dijo našel řešení - nahne kolo co nejvíce (přestože 60kg kolo se naklání a hlavně drží dost těžko) a pak šup nohu jako ženská přes štangli. Tak a teď rozjet. Trošku se to kymácí ale jede to. Jenže ani po pár metrech se třepání nerovná. Přední kolo kompletně rozkmitává celý stroj. Kde je chyba? Zastavuje a já kontroluju všechny držáky brašen. Nic nenacházím. Nastupuju na kolo já a hledám. Je jasno. Ty špagáty co byly k předním brašnám upínají brašny natěsno k nosiči. Spodní háček brašen je totiž na gumě a tím je možný rozkmit na předním kole. A to dost radikální. Hledáme teda špagáty a snažíme se přijít na to, jakým způsobem to tam navléct aby to drželo fakt nafest.
Máme to, zkouším a je to OK. Dijo nasedá, trošku se to pořád třepe, já mu trošku pomáhám se stabilitou ale po chvilce je to jak to být má - jedeme.
Rozplýváme se jak je ten svět krásný. Po asi 10km se odhodlávám, zastavuju a vytahuju foťák do zadní kapsy dresu. Musel jsem si sice dodávat odvahy, ale nakonec k tomu došlo. Pustil jsem jednou rukou řídítko a s hrůzou v obličeji se snažil vyfotit první fotku za jízdy.
Celé řízení takto naloženého kola je fakt dost odlišné od normálního kola "nalehko". Řídí se celou dobu v podstatě silou. Neexistuje jenom nějaké lehké držení se řídítek. Nene, pěkně zapojit ruce a makat. No a díky tomu že jsme nebyli vůbec zvyklí, byla jízda s jednou rukou mimo total nářez :) Dokonce i první žena (Lucka Kovaříková), která na kole (spolu s Michalem Jonem) objela Zeměkouli hned po startu jejich dlouhé trasy a při první zkušenosti s předníma brašnama spadla. A to byla zkušená cyklistka natěžko! Takže budiž nám odpuštěno :)
Žádné komentáře:
Okomentovat