sobota 14. června 2008

Mapy vod Gůglu

... jsou fakt supr. Jsem do map tak trosku blazen (mam to potvrzene i diplomem :) a tak jsem si dneska rekl ze bych moch zrobit nejakou mapku te nase cesty s Dijou. V prubehu cesty jsem do GPSky ukladal alespon mista prenocovani. Puvodne jsem sice chtel mit GPS celou cestu zapnutou a celou trasu nahrat. Zvitezila ale energie nad planem obycejneho cloveka. Kdyz jsem spocital co bysme museli mit za pakl baterek pri vydrzi jedne sady (tj. 2 tuzkovky) cca den a pul tak se mi z toho zatocila hlava. Jasne, meli jsme s sebou nabijecku. Ale kde nabijet? Solarni jsem kupovat kvuli jedne ceste nechtel (prestoze by se sikla protoze parilo jak bejk a my bychom meli celou trasu zaznamenanou). Tak musi stacit aspon pozice noclehu.

Tyto body jsem dnes stahnul do pocitace pomoci programu MapSource od Garminu (kdo zna a vi neco o GPS tak jej urcite zna). Nasledne jsem musel odfiltrovat nejake ty zbytecne body ktere jsme po ceste ukladali plus smazat paths (zaznamy trasy) kdy jsme meli pristroj zapnuty. Ona GPSka totiz zaznamenava pohyb do pameti hned jakmile zjisti svou polohu. No a kdyz jsem zameroval jednotlive body noclehu, tak zaroven vzdycky i zapisovala.

Pak jen stacilo vyexportovat tyto body do formatu ktery umi Google Earth, v nem pak vyexportovat KML soubor, ktery uz lze jednoduse naimportovat primo na http://maps.google.com


Zvětšit mapu

No ale zbyvalo jeste najit pocatek startu protoze ten jsme zapomneli zaznamenat do GPSky. To jsem prvne hledal na jinak vybornem webu kde je seznam fakt dosti cyklotras (www.bikemap.net). No ale prave diky tomu ze jich je tam tolik a ja se absolutne nebyl schopen zorientovat tak sem musel pouzit jiny zpusob. Vratil jsem se k datum v GPS, nasel path ktery se zaznamenal kdyz jsme prijizdeli na misto startu a odpichnul se odtamtud. GPSku jsme totiz meli v aute zapnutou a hledali jsme kde je reka. Nic vic jsme nevedeli, jen ze cyklostezka je to Dunajska, tak musi byt u Dunaje. Na ktere strane reky jsme neresili, to najdeme vzdycky :) No a v GPSce jsme nemeli podrobnou mapu, jen hooodne zakladni takze orientace nulova, jen smer k rece :)

Takze - kupodivu jsem to nasel, huraaa :) Tak konecne vim, odkud jsme vyrazeli :)

No a tady je vysledek ve velkem...

3 komentáře:

Radek Hojgr řekl(a)...

Dikes, tak konecne vim, kudy jste frceli... Vzdycky kdyz mi vecer prisla sms, sdelovala jsem zenskym na pokoji, co a jak mate s dedou noveho a ony se me vzdycky ptaly kde presne jste a ja vubec netusila :o)
Tak ted uz to vim...

Luk řekl(a)...

No super, te%d už jen to nejlehčí...popsat STRUČNĚ den po dni:-). A jak si sem dostal ten obrázek mapky je mi stále záhadou...návod prosím:-)!

Anonymní řekl(a)...

Jsi šikulka, bezva to vypadá (a je i opatřeno vysvětlivkami pro tutánky :-) ). Nevím, zda bych si troufla na takovouto štreku. Ale počkej, až mi "spraví pokaženou nohu" , třeba vás překvapím...
mamka